فهرست بستن

تست هوش وکسلر در تهران WISC-5 + هزینه در سال 1403

تست هوش وکسلر در تهران با بالاترین استاندارد جهانی توسط متخصص در کلینیک ذهن برتر ایرانیان

تست هوش وکسلر در تهران

اندازه گیری هوش ، یا همان تست هوش وکسلر در تهران که در کلینیک ذهن برتر ایرانیان ، آخرین و به روزترین نسخه از تست هوش وکسلر در تهران است که توسط متخصص روانشناس بالینی کودک و نوجوان با نازلترین قیمت در غرب تهران انجام میشود.

اندازه گیری هوش تاریخی بحث برانگیز داشته و پیوسته با بحث و جدال همراه بوده است. دامنه انتقادها از اتهام های اخلاقی برچسب زدن به افراد، تا سوگیری های فرهنگی را به همراه داشته است.

منتقدین معتقدند که دانستن نمره هوشبهر کودکمان باعث آسیب دیدن کودک می شود چرا که ممکن است سبب بالا رفتن توقع ما از کودکمان شود و ما با تحت فشار گذاشتن کودک به او آسیب بزنیم یا اینکه ممکن است تصور کنیم کودک ما به اندازه ی کافی باهوش نیست و او را سرخورده کنیم.

اما آنچه امروزه در سطح جهان مطرح شده این است که نمره هوشبهر کاملا ذاتی ثابت و غیر قابل تغییر نیست هرچند معمولا ثبات قابل ملاحظه ای در سراسر بزرگسالی در نمره هوشبهر وجود دارد اما تغییرات در نمره هوش به ویژه در سنین کودکی امکان پذیر است مثلا با استفاده از دستگاه های پیشرفته همچون لورتا نوروفیدبک می توان نورونهای مغزی را وادار کرد که بهره وری خود را ارتقاء دهند. لورتا نوروفیدبک هم مانند تست هوش وکسلر در تهران در کلینیک ذهن برتر ایرانیان توسط بهترین متخصصین زیر نظر پزشکان متخصص مغز و اعصاب و اعصاب و روان انجام میشود.

همچنین اکثر روانشناسان اتفاق نظر دارند که استعدادیابی در سنین کودکی امری بسیار موثر در رشد و پرورش کودکان است چرا که ما با آگاهی از نقاط ضعف و قوت کارکرد های شناختی کودکمان میتوانیم برنامه ی واقع بینانه و دقیق تری برای اینده کودکمان داشته باشیم.

کلینیک تخصصی مغز واعصاب و روان ذهن برتر ایرانیان بعنوان یکی از تخصصی ترین مراکز انجام تست هوش در تهران می باشد

تست هوش وکسلر در تهران که در کلینیک کلینیک ذهن برتر ایرانیان انجام میشود توسط نسخه پنجم WISC-V آخرین و به روزترین نسخه از تست هوش وکسلر در تهران است که علاوه بر نمره هوشبهر(IQ)کارکرد های شناختی فرد از جمله ادراک کلامی ، استدلال بصری فضایی ، استدلال سیال ، حافظه فعال و سرعت پردازش مغز کودک را اندازه میگیرد برای آشنایی دقیق تر این شاخص ها به توضیح مختصر آنها می پردازیم.

شاخصهای تست هوش وکسلر در تهران چیست ؟

 ادراک کلامی

شاخص درک کلامی بازتابی از میزان درک کودک از معانی لغات ، توانایی در مفهوم سازی اطلاعات کلامی، میزان دانش فرد درباره مطالب کلامی و توانایی فرد برای بیان موضوعات و احساسات به صورت کلامی است.

افرادی که در این مقیاس نمره بالایی میگیرند احتمالا در شغل هایی که مستلزم مهارت های کلامی اند خوب عمل میکنند این افراد علاقه بیشتری به فعالیت های تحصیلی نشان میدهند و ایده پردازان خوبی هستند.

شاخص بصری-فضایی

شاخص بصری-فضایی براورد نسبتا خالصی از توانایی های ادراکی آزمون دهندگان است. نمره آزمودنی بازتابی از میزان توانایی وی در استدلال غیرکلامی و همچنین هوش فضایی است. این شاخص پیش بینی کننده میزان کیفیت تعامل های غیر کلامی فرد میزان توجه او به جزییات، توانایی درک محرک های ادراکی و سازماندهی پاسخ حرکتی مناسب و همچنین قابلیت کار در محیط یکنواخت است.

افرادی که هوش بصری-فضایی آنها قوی است توانایی خوبی برای پیگیری نقشه ها، جهت یابی و مسیریابی عالی حین رانندگی دارند از دیگر نشانه های این افراد استعدادشان در سرهم بندی کردن اشیا است این افراد در مشاغل عالی مهندسی میدرخشند.

کلینیک تخصصی مغز واعصاب و روان ذهن برتر ایرانیان بعنوان یکی از تخصصی ترین مراکز انجام تست هوش وکسلر در تهران می باشد

استدلال سیال

این شاخص در نسخه های قبلی تست وکسلر وجود نداشت و شاخصی جدید و همچنین بهترین شاخص برای شناسایی مخترعان آینده است. ما با تست هوش وکسلر در تهران مخترعان کوچک شما را شناسایی میکنیم.

این شاخص براورد خوبی در استعداد فرد در زمینه ریاضیات به ما میدهد ، همچنین توانایی فرد در استدلال انتزاعی، و استدلال استنتاجی را میسنجد افرادی که در این شاخص نمره خوبی کسب کنند توانایی بالایی برای حل مسایل تازه و همچنین تفکر بسیار خلاقانه ای دارند.

حافظه فعال

حافظه فعال پیچیده ترین و بحث برانگیز ترین مقیاس وکسلر است که میزان توجه، تمرکز و حافظه کوتاه مدت فرد را می سنجد.کودکانی که حافظه فعال قویی داشته باشند در یاداوری شماره ها دنبال کردن دستورالعمل ها انجام کارها به صورت همزمان بسیار موفق اند، خیلی دیرتر از سایرین حواسشان پرت می شود و حافظه یادگیری طوطی وار خیلی قویی دارند.

این خرده مقیاس اطلاعات مفیدی برای تشخیص و کنترل کودکان بیش فعال در اختیار متخصص میگذارد.

کودکان مضطرب نیز ممکن است نتوانند در این آزمون بازدهی خوبی داشته باشند و این مقیاس به شدت به مهارت متخصص روانسنج بستگی دارد تا اضطراب کودک کنترل شود همچنین این تفسیر درستی از این کودکان داشته باشد.

سرعت پردازش

بازتاب سرعت حرکتی و ذهنی شخص در حل مسایل غیر کلامی است افرادی که سرعت پردازش باالایی دارند سریع تر از سایرین مطالب را یادمیگیرند و به یاد می اورند.مسایل را بهتر سازماندهی میکنند ، در برنامه ریزی موفق ترند و انگیزه بالایی برای انجام کارها دارند.با این مقیاس میتوان به مشکلات شناختی ناشی از انواع گسترده اختلالات از جمله زوال عقل(آلزایمر) آسیب مغزی شدید و بیش فعالی و ناتوانی یادگیری را پیش بینی و تشخیص داد.

کلینیک تخصصی مغز واعصاب و روان ذهن برتر ایرانیان بعنوان یکی از تخصصی ترین مراکز انجام تست هوش وکسلر در تهران می باشد.

توجه مهم – سنجش هوش و استعداد مرکز ذهن برتر ایرانیان : هوش و استعداد مرکز تست مرکز تست هوش کودکان در

تفسیر انواع تست هوش و نمره هوشبهر(IQ) کاری بسیار تخصصی و تاثیرگذار است و حتما باید توسط متخصص بالینی صورت بگیرد چرا که در صورت خطا ممکن است براورد نامناسبی از توانایی کودک پیدا کنیم در این راستا تست هوش وکسلر در تهران و در کلینیک ذهن برتر ایرانیان توسط نسخه جدید وکسلرWISC-V برای جلوگیری از خطای کاربر تفسیر و تبدیل نمرات خام به استاندارد و بدست اوری نمره هوشبهر را به صورت نرم افزاری ارایه کرده توصیه میکند تحلیل کیفی این تست توسط متخصص انجام بگیرد ما در کلینیک ذهن برتر ایرانیان تست WISC-Vرا توسط روانپزشک و روانشناس کودک و نوجوان اجرا و تفسیر میکنیم.

 

هزینه تست در مرکز تست هوش کودکان و نوجوانان و بزرگسالان چقدر است ؟ آیا تست هوش کودکان در تهران با بزرگسالان هزینه متفاوتی دارد ؟

ما در کلینیک ذهن برتر ایرانیان تست هوش وکسلر درتهران را توسط آخرین و به روزترین نسخه تست هوش وکسلر (WISC-V) را با تفسیر کامل و دقیق توسط متخصص روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در شرایط آزمایشگاهی استاندارد در سال 1403 با قیمت 800,000 تومان – ششصد و پنجاه هزار تومان – که این مبلغ برای تست هوش با جواب و برای کودکان یا بزرگسالان است ، را انجام میدهیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 1402 افزایش قیمت نداشته باشیم تا استعداد فرزندان ایران عزیزمان شناسایی و در صورت لزوم ارتقا دهیم.

برای رزرو نوبت تست هوش وکسلر کودکان و بزرگسالان در تهران با شماره های زیر تماس بگیرید :

02144221180

02144221177

 

کلینیک تخصصی مغز واعصاب و روان ذهن برتر ایرانیان بعنوان یکی از تخصصی ترین مراکز انجام تست هوش وکسلر در تهران می باشد.

تست هوش کودک سه ساله