فهرست بستن

نیاز مبرم انسانها به الکترومغناطیس

نیاز مبرم انسانها به الکترومغناطیس ، چقدر واقعیت دارد ؟

نیاز مبرم انسانها به الکترومغناطیس

مقدمه:

همانطوری که می‌دانیم دستگاه TMS امواج الکترومغناطیسی تولید می‌کند ، که از این امواج کلینیک ذهن برتر ایرانیان بیش از ۱۵ سال است که برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کند، به طوری که در این مدت بیش از ۹۰ درصد بیماران از نحوه درمان با امواج الکترومغناطیس که توسط دستگاه  TMS تولید می‌شود رضایت دارند و بهبودی حاصل شده .

در این مقاله می‌خواهم ، در ابتدا به موضوع جالبی اشاره کنم که به استناد تحقیقات و مطالعاتی که بعمل آمده ، ثابت شده ، امواج الکترو مغناطیسی نیاز مبرم برای همه انسان‌های روی زمین است ، و امکان زندگی سالم بدون امواج الکترومغناطیسی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

یعنی همانطوری که برای ادامه زندگی و سلامتی خوردن غذا و آب و هوا و اکسیژن لازم و ضروری است ، انسان نیز بدون امواج الکترومغناطیسی قادر به ادامه حیات و سلامتی نیست.

در ضمن تعریف جدیدی از سلامتی ارائه خواهم کرد  و به این موضوع اشاره خواهم کرد که تنها نداشتن بیماری دلیل بر سلامتی نیست ،و به تنهایی با درمان بیماری‌ها نمی‌توان سلامتی را تضمین کرد،

در ضمن در مورد عناصر و عواملی که در سلامتی انسان دخیل هستند توضیح خواهم داد.

و پالس‌های الکترومغناطیسی در آینده نزدیک پایه و اساس درمان و پیشگیری از اغلب بیماری‌ها خواهد بود ، و روشی کاملاً بی ‌ضرر و بدون عوارض جانبی است .

سلامتی چیست :

درست است که سلامتی همه چیز نیست ، ولی بدون سلامتی همه چیز هیچ است.

آیا نداشتن بیماری سلامتی است ؟ اگر بیماری نداشته باشیم و یا بیماری را درمان کنیم و چند روز بیشتر زنده بمانیم نشانه سلامتی است ؟ آیا سلامتی آن است که هنوز انرژی برای زنده ماندن داریم ؟

باید در این زمینه دیدمان را وسیع‌تر کنیم و هدفمان برای سلامتی تنها نجات از بیماری‌ها و درمان بیماری‌ها نباشد ، بلکه باید ببینیم که برای رشد بهتر سالمتر، بدنمان به چه عناصری نیاز دارد .

هدف از سلامتی تامین تمام نیازهای بدن برای رشد و زندگی سالم و طول عمر بیشتر است.

پیشرفت‌هایی که امروزه در علوم فیزیک ، بیوفیزیک و زیست شناسی و پزشکی به عمل آمده نشانگر آن است که زمینی که در آن زندگی می‌کنیم و عناصر آن در ارتباط با سلامتی ما است.

هدف اصلی ما تنها درمان بیماری‌ها برای حفظ سلامتی نیست ,  بلکه ساختار بدن طوری است که در صورت تامین نیازهای بدن و در شرایط خاص خود انسان می‌تواند با انواع بیماری‌ها مقابله کند.

همه ما در زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ شاهد آن بودیم که مقاومت انسان‌ها در برابر ابن بیماری‌ها کاملاً متفاوت است به طوری که بعضی از انسان‌ها در زمان شیوع این بیماری جان خود را از دست دادند و بعضی تا سرحد مرگ پیش رفتند و بعضی با تب خفیف گذرا با بیماری مقابله کردند ، در صورتی که بعضی از افراد علی رغم اینکه در معرض ابتلا ویروس قرار داشتند ولی اصلاً به این بیماری مبتلا نشدند.

همانطور که شاهد بودیم حتی بعضی ورزشکاران و فوتبالیست‌های جوان که از نظر نیرو و انرژی فیزیکی بدن در حد عالی بودند نتوانستند در مقابل این ویروس تاب بیاورند واقعاً چرا ؟

چه عاملی باعث مقاومت بعضی انسان‌ها در برابر ویروس شده ولی بعضی‌ها در مقابل بیماری ناتوان شده‌اند،

موضوع مهم این است که باید بدانیم که بدن ما ذاتاً می‌تواند با بیماری‌ها مقابله کند و برای ما سلامتی ایده آل به ارمغان بیاورد در صورتی که عناصر مورد نیاز بدن را ما فراهم کنیم ، خود بدن قادرخواهدبود بیماری ها را برطرف سازد.

در درجه اول هدف پزشک برای حفظ سلامتی باید تامین عناصر مورد نیاز بدن باشد، و در درجه دوم درمان بیماری است.

برای حفظ حداکثر سلامتی بدن به ۵ عنصر اصلی نیاز دارد.

چهار تای اولی آشکار و مشخص است ولی پنجمین عنصر سلامتی اساسا شما را مات و مبهوت خواهد کرد.

تمامی این عناصر برای تولید انرژی در بدن با هم همکاری دارند.

در این مقاله بیشتر به شرح و تفصیل عنصر پنجم که شگفت انگیز است خواهیم پرداخت.

و اما چهار عنصر اولی که از زمان‌های باستانی مشخص شده عبارتند از زمین ، آب ، آتش و هوا و عنصر پنجم نیز بعداً کشف و به چهار عنصر قبلی اضافه شده .

منظور از زمین عبارت از غذایی است که از زمین به دست می‌آید و منظور از آتش نور خورشید و منظور از هوا، اکسیژنی است که تنفس می‌کنیم.

قبل از  هر چیز به طور خلاصه به اهمیت  چهار عنصر اول می‌پردازم .

نیاز مبرم انسانها به الکترومغناطیس

عنصر اول زمین یا غذا:

در سیاره زمین به طور طبیعی ۹۲ عنصر اصلی وجود دارد که ۴۰ عنصر از آن برای ادامه حیات لازم و ضروری است و علاوه بر این ۴۰ عنصر که مواد لازم بدن را تامین می‌کنند ، بدن ما به ویتامین‌ها و آمینو اسیدهای اساسی و قند و اسیدهای چرب نیاز دارد ، و در ضمن بدن ما به مواد شیمیایی گیاهی ،آنتی اکسیدان‌ها و مولکول‌های ترکیبی دیگر که در میوه‌جات ، سبزیجات و گیاهان دارویی ,جوانه ها و دانه‌ها و حبوبات و غیره یافت می‌شود نیاز دارد.

در مورد حفظ سلامتی مسئله این است که چه غذاهایی را باید بخوریم و از چه غذاهایی باید پرهیز کرد، موضوع مفصلی است ولی به طور خلاصه نوشیدنی‌های گازدار و شیرینی و شکر و غذاهای سرخ شده اسیدهای چرب ترانس مانند کره‌های هیدروژنه و غذاهای فرآوری شده واز غذاهای کنسروی و غیره باید پرهیز کرد.

طبق مطالعاتی که در مورد بعضی از نواحی کره زمین که در آنجا مردم معمولاً عمر طولانی و صد سال یا بیشتر دارند، به عمل آمده و دریافته‌اند که خوراک آنها را غذاهای ارگانیک و طبیعی است ،واز غذاهای پردازش و فراوری شده استفاده نمی‌کنند و نان مصرفی آنها از آرد کامل ، شیر و گوشت است  ، البته میزان مصرف گوشت و لبنیات آنها کمتر است ، و علی رغم اینکه آنها گیاهخوار نیستند ولی به مقدار زیاد سبزیجات مصرف می‌کنند.

درضمن آنها در جایی زندگی می‌کنند که دارای آب با انرژی زیاد است و در کوهستان‌های با هوای تمیز و تازه بوده و مرتب در فعالیت بدنی شدید هستند و در محیط بدون استرس بوده و روابط خوب فامیلی و خانوادگی و قومی دارند.

با توجه به نحوه کشاورزی که برای به دست آوردن محصول بیشتر در حال حاضر به عمل می‌آید باعث می‌شود که مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های میوه‌جات و سبزیجات کم شود و بنابراین ما نیاز به مکمل‌ها و ویتامین‌ها و مواد معدنی مکمل داریم،

علی رغم اینکه نوع غذا برای خوردن مهم است به همان اندازه نیز لازم است در حین خوردن غذا در آرامش کامل بوده و غذا را به خوبی جوید و لقمه‌ها را کوچک انتخاب کرد و در ضمن نباید پرخوری کرد ، و با ریتم زمین غذا خورده شود که منظور از ریتم زمین آن است که شب‌ها دیر هنگام  نباید شام خورد ، در ضمن غذاهای تازه ، محتوی فیبر و آب و روغن‌های مورد نیاز ، برای سلامتی روده‌ها و کولون و دفع مواد سمی از بدن مناسب است و در حالت طبیعی روزانه ۲ الی ۳ بار مواد زاید از کولون باید دفع شود.

نیاز مبرم انسانها به الکترومغناطیس

دومین عنصر سلامتی ( آب):

دومین عنصر لازم برای سلامتی آب است . ۷۰ درصد بدن از آب تشکیل شده ، و ۷۰ درصد سطح کره زمین نیز آب است .

آب همراه خون و لنف ، مواد غذایی و اکسیژن را به یک صد تریلیون سلول موجود در بدن می‌رساند و مواد زائد و دی اکسید کربن را دفع می‌کند،

آب باعث لیز خوردن و عبور راحت مواد زائد در روده‌ها شده و از اصطکاک جلوگیری می‌کند در ضمن آب باعث تنظیم حرارت در بدن می‌شود ، آب برای ادامه زندگی ضروری است به طوری که انسان بدون غذا تا یک ماه  زنده می‌ماند، ولی بدون آب بیش از چند روز نمی‌تواند زنده بماند ، بعد از اکسیژن آب مهم‌ترین عنصر لازم برای حفظ سلامتی است ، برای تامین نیاز بدن به آب لازم است که آب خالص مصرف شود.

لازم است روزانه ۴ الی ۵ لیتر آب مصرف کرد ، و بیشتر بیماری‌ها نظیر درد معده ، استرس و افسردگی ، فشار خون ، کلسترول بالا ،  افزایش وزن ، خستگی مفرط ، انواع آلرژی‌ها و دیابت و آرتریت روماتوئید می‌تواند از کم نوشیدن آب و بی‌آبی بدن باشد.

هشت فایده برای نوشیدن آب فراوان:

  • آب باعث تنظیم وزن بدن توسط افزایش متابولیسم و تنظیم اشتها می‌شود.
  • آب باعث افزایش سطح انرژی می‌شود و علت شایع خستگی روزانه کاهش آب بدن می‌تواند باشد.
  • بیمارانی که از درد مفاصل و پشت و کمر شاکی هستند نوشیدن زیاد آب به مقدار زیاد می‌تواند از میزان شدت درد بکاهد
  • نوشیدن آب باکتری‌ها و مواد زائدی که باعث بیماری در بدن می‌شود بیرون می‌ریزد.
  • نوشیدن آب می‌تواند سردرد را تسکین دهد یکی از علل سردرد می‌تواند ناشی از کاهش آب بدن باشد.
  • آب باعث مرطوب نگه داشته شدن پوست بدن ، و در ضمن باعث بهبود و ازدیاد سلول‌های زیر پوست شده و موجب درخشندگی پوست می‌شود.
  • آب در پروسه هضم غذا شرکت کرده ، از یبوست جلوگیری می‌کند.
  • آب یک سیستم حمل و نقل مواد غذایی در بدن است و برای برقراری گردش خون مناسب ضروری است.

در ضمن باید مطمئن باشید آبی که می‌خورید سالم و تمیز و دارای انرژی باشد، آب لوله کشی برای نوشیدن مناسب نیست و بهترین آب عبارت است از آب بالای کوه‌ها ، که دور از اجتماعات باشد، یکی از بهترین روش‌های تولید آب سالم ، یونیزه کردن آب است ولی باید مطمئن باشید که خوب تصفیه می‌شود.

بهتر است در منزل از سیستم تصفیه آب و فیلتر و یونیزه کردن آب استفاده شود اگر آب را فیلتر نکنید کلیه‌های شما به فیلتر تبدیل خواهد شد.

همان طوری که درمقالات بعد توضیح خواهم داد

انرژی الکترومغناطیسی زمین می‌تواند باعث انرژی دار شدن آب ، اکسیژن‌دار شدن و آلکالن شدن آن شود و برای سلامتی مفید است .

امواج الکترومغناطیسی که از دستگاه‌های الکترومغناطیسی نظیر تی ام اس بیرون می‌آید می‌تواند باعث تسهیل هدایت عناصر اساسی و مواد مغذی به سلول‌ها شده و سبب بهبود تولید انرژی در سلول‌ها می‌شود و مواد زائد را نیز از سلول‌ها دفع می‌کند.

۹۰ درصد وزن نوزاد تازه متولد شده آب و در هنگام مرگ در سنین بالا حداقل ۵۰ درصد بدن را آب تشکیل می‌دهد.

سومین عنصر سلامتی (هوا و اکسیژن):

اکسیژن مهم‌ترین و اساسی‌ترین عنصر است که از هوای پاکیزه و تازه وارد بدن می‌شود ،و باعث نشاط و تازگی و جوانی بدن می‌شود ،ما می‌توانیم یک ماه بدون غذا و چند روز بدون آب و فقط چند دقیقه بدون اکسیژن زندگی کنیم.

اکسیژن در پروسه تولید انرژی و ATP سهیم است .

در ضمن اکسیژن باکتری‌ها ویروس‌ها و انواع میکروب‌ها را از بین می‌برد.

تحقیقاتی که توسط دانشمندان انجام شده ثابت می‌کند که سلول‌های سرطانی در محیطی که سرشار از اکسیژن باشد نمی‌تواند رشد کند.

اندکس پیش بینی طول عمر:

بررسی‌هایی که در ۵۲۰۰ تحقیق انجام شده نشانگر آن است که اندازه‌گیری میزان عملکرد ریه‌ها شاخصی برای سلامتی عمومی و طول عمر زیاد است ، ظرفیت حجم ریه‌ها با افزایش سن کاهش می‌یابد به طوری که به ازای هر ۱۰ سال ۹ الی ۲۷ درصد از ظرفیت حجم ریه‌ها کاسته می‌شود.

اندازه‌گیری ظرفیت حیاتی معیار مهم و قابل استنادی برای پیش بینی طول عمر در انسان است،

تمرینات قلبی عروقی و تنفس‌های عمیق عوامل مهم برای افزایش ظرفیت حیاتی ریه‌ها است، بهترین و تمیزترین هوا که دارای انرژی فراوان و پر از اکسیژن است در جنگل‌ها کوه‌ها و طبیعت است.

هوای شهرها دارای ۱۲ تا ۱۵ درصد اکسیژن است در صورتی که در طبیعت ۲۰ درصد است ، و در ضمن هوای شهرها پر از مواد  آلوده کننده می‌باشد.

در شهرهای آلوده ازمیزان اکسیژن هوا کاسته می‌شود و کاهش میزان اکسیژن باعث احساس خستگی و بیماری و اضطراب و ناامیدی و افسردگی می‌شود.

بنابراین توصیه می‌شود که به بیرون و به طبیعت برویم و عمیق نفس بکشیم.

متاسفانه اغلب مردم ۹۰ درصد وقتشان را در خانه می‌گذرانند.

باکتری‌ها ویروس‌ها و کپک‌ها گرد و خاک ، دود ، رنگ‌ها و مواد حلال و پاک کننده‌ها ، فرش تازه ، اسباب جدید منزل ، مونوکسید کربن ، گاز طبیعی و صدها مواد شیمیایی دیگر ، محیط منزل و محل کار را آلوده می‌کند.

کپک‌ها یکی از مهم‌ترین مواد آلوده کننده هوا در منزل است و باید برای اصلاح آن خیلی جدی و زود برخورد کنید.

به کار بردن دستگاه تصفیه کننده هوا ، با کیفیت بالا برای کسی که می‌خواهد سالم و پر انرژی باشد در منزل لازم است ، در ضمن من توصیه می‌کنم که از یک دستگاه یونیزه کننده هوا استفاده شود.

چون دستگاه‌های تهویه هوا مانند پنکه‌های فلزی ، دستگاه‌های تولید کننده گرما یون های ناسالم مثبت تولید می‌کنند که شبیه رادیکال‌های آزاد هستند و اکسیده می‌شوند

در منزل تا آنجا که می‌توانید از گیاهان استفاده کنید ، چون دی اکسید کربن و مواد سمی را جذب می‌کند و اکسیژن تولید می‌کنند.

برای تنفس‌های عمیق ورزش بهترین وسیله است ، سعی کنید بیرون از منزل و در هوای آزاد ورزش کنید ، اکسیژن تنها کلید سلامتی نیست ولی از بروز بیشتر بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

دانشمندان ثابت کرده که سلول‌های سرطانی و کاندیدا و بیشتر بیماری‌ها در نتیجه هیپوکسی یا کمبود اکسیژن است.

بدون شک سلول‌های سرطانی در محیط کم اکسیژن رشد می‌کند و بدان جهت است که ورزشکاران به نسبت یک به ۷ کمتر به سرطان مبتلا می‌شوند.

البته در مقاله‌های بعدی توضیح خواهم داد که دستگاه‌های الکترومغناطیسی میزان اکسیژن اکسیژناسیون را بهتر و زیادتر می‌کند که به هموگلوبین بند شده ، و به سلول‌ها منتقل میشود، و به طور مستقیم در تولید انرژی و ATP دخالت می‌کند.

استفاده از دستگاه‌های الکترومغناطیسی همانند انجام تنفس‌های عمیق در هوای پاک و طبیعی ، بهترین وسیله اکسیژن تراپی است ، در ضمن دستگاه الکترومغناطیسی باعث بهبود جریان خون به ریه‌ها و از ریه‌ها می‌شود.البته دستگاه الکترومغناطیسی درکلینیک ذهن برتر ایرانیان موجود است.

چهارمین عنصر سلامتی آتش ( نور خورشید):

وجود عنصر آتش برای ادامه زندگی ضروری است برای اینکه اتمسفر کره زمین بیشتر ارتعاشات مضر و طول موج‌ها را فیلتر می‌کند، اشعه‌هایی که ما از خورشید دریافت می‌کنیم عبارتند از مادون قرمز، نور قابل رویت ، اولترا ویوله و خیلی به مقدار جزئی اشعه ایکس و گاما دریافت می‌کنیم ، نور خورشید در سه جهت به ادامه زندگی کمک می‌کند که عبارتند است:

  • در درجه اول خورشید ما را گرم می‌کند و ما از فاصله خیلی خوبی از خورشید قرار گرفته‌ایم که ادامه زندگی را در روی کره زمین امکان‌پذیر کرده.
  • طیف طبیعی نور خورشید برای سلامتی مفید است اگر روزانه ۳۰ دقیقه از نور خورشید طبیعی استفاده کنیم از بروز بیماری‌های خلقی فصلی جلوگیری می‌شود ، این بیماری‌ها به خوبی با نور طبیعی خورشید قابل درمان است و این بیماری اغلب در مناطق شمالی کره زمین که نور مستقیم خورشید کمتر می‌تابد شایع است ، علائم بیماری شامل افسردگی خستگی ، میل مفرط به خوردن کربوهیدرات ، افزایش وزن و میل زیاد به خوابیدن.

اگر شما در نواحی از کره زمین زندگی می‌کنید که زمستان‌های طولانی توام با باران زیاد دارد، لازم است که وسیله‌ای برای منزل تهیه کنید که به جای نور خورشید طیف کامل آفتاب را تولید کند، اگر خورشید در دسترس باشد بهتر است صبحگاهان و عصرها در موقع نزدیک غروب آفتاب از نور خورشید استفاده شود.

با توجه به اینکه لایه اوزون آسیب دیده برای جلوگیری از اشعه اولتراویوله باید خیلی احتیاط کرد.

ولی استفاده از نور خورشید در ساعاتی که ذکر شد نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث جوان‌تر شدن پوست نیز می‌شود،

البته استفاده از لامپ‌های فلورسنت در منزل مضر است و بهترین لامپ‌ها استفاده از لامپ‌های رشته‌ای است ،

  • ثالثاً نور کامل خورشید استروئید بدن ما را به ویتامین خیلی مهم D  تبدیل می‌کند که وجود ویتامین D برای سلامتی ضروری است ، خوردن ویتامین دی در مناطقی که نور خورشید کمتر است برای انسان لازم است حتی اگر در محلی زندگی می‌کنید که نور خورشید کافی دارد ، توصیه می‌شود ، باز هم از مکمل ویتامین D استفاده کنید.

در مقالات بعدی به تفصیل توضیح خواهم داد که پالس‌های الکترومغناطیسی باعث بهبود گردش خون محیطی و جریان خون در پوست می‌شود و پوست را جوان‌تر می‌کند، بنابراین شما از مزایای مفید نور خورشید استفاده کنید. البته می توان از دستگاه الکترومغناطیسی کلینیک ذهن برتر ایرانیان نیز استفاده کرد ، که عینا همان اثرات را دارد.

ورزش و خواب:

ورزش و خوابیدن برای سلامتی بدن ضروری است زندگی مخلوطی از فعالیت و استراحت است و ما لازم است این دو را در حالت تعادل نگه داریم ،لازم است به مدت ۶ و نیم الی ۸ ساعت در شب بخوابیم.

وقتی که شب خوب و راحت می‌خوابید روز بعد با نشاط و فعال هستید و بهتر می‌توانید تمرکز کنید و برای انجام امور روزانه پر از انرژی هستید.

ما روزانه ۱۰ الی ۲۰ بیلیون سلول را از دست می‌دهیم و زمان جایگزین کردن این سلول‌ها فقط در خواب است که توسط پدیده میتوز و تقسیم سلولی جبران می‌شود.

دستگاه پالس الکترومغناطیس باعث بهبود کیفیت خواب و آرامش بدن و ذهن می‌شود که این عمل توسط ترشح هورمون‌های HGH و ملاتونین انجام می‌شود که هر دو هورمون برای خواب عمیق و طول عمر ضروری است.

فعالیت بدنی و ورزش نیزبرای سلامتی ضروری است ، زندگی یعنی حرکت و مرگ سکون است ، لازم است روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید به خصوص راه رفتن تند خیلی مفید است ، هنگام پیاده‌روی تنفس عمیق برای اکسیژن رسانی به بدن خیلی مفید است.

با افزایش زمان پیاده‌روی می‌توانید به تدریج وزن بدن را کم کنید، بنابراین زیاد پیاده‌روی کنید ، سعی کنید به جای آسانسور از پله استفاده کنید ،ماشین خود را قدری دور تر پارک کنید ، تا بتوانید مقداری پیاده راه بروید ، و سعی کنید تحرک زیادی داشته باشید .

ورزشهایی که برای انجام تناسب اندام انجام می‌شود باعث افزایش انرژی بدن و ترشح هورمون‌های مفید و کاهش وزن می‌شود در ضمن باعث تقویت استخوان‌ها مفاصل تاندون‌ها و لیگامان‌ها و عضلات می‌شود و در ضمن ویبراسیون تمام بدن به مدت ۱۰ دقیقه در روز خیلی مفید است.

پنجمین عنصر انرژی مغناطیسی طبیعی زمین – نیاز مبرم انسانها به الکترومغناطیس :

پنجمین عنصر عبارت است از طیف مغناطیسی زمین یا فرکانس شومن Schumann که ما به عنوان PEMF یا طیف الکترومغناطیس ضربان‌دار می‌خوانیم.

میدان مغناطیسی زمین ما را از تابش اشعه‌های مضر و طوفان‌های خورشیدی و انفجارات و شعله‌های آفتاب محافظت می‌کند و برای ادامه حیات زمین لازم است.

میدان مغناطیسی زمین نه تنها مانند روکش محافظ در مقابل خورشید عمل می‌کند بلکه فرکانس‌های شومن برای سلامتی بشر ضروری و لازم است که شبیه نیاز انسان به آب و نور خورشید و اکسیژن و بالانس فعالیت و استراحت می‌باشد.

پالس‌های کره زمین:

در سال ۱۹۵۱ دانشمندی به نام شومن کشف کرد که در اتمسفر زمین امواج الکترومغناطیس وجود دارد که روی زمین را به صورت لایه‌ای تا اتمسفر می‌پوشاند.

او دریافت که کره زمین پالس یا ضربان با فرکانس قابل اندازه‌گیری در حدود ۱۰ هرتز دارد ، که تمام زمین و زندگی روی آن را می‌پوشاند ، کشف او در مجله علمی آلمان تحت عنوان تکنیک‌های فیزیک به چاپ رسید که بعداً به عنوان رزونانس شومن معروف شد.

در سال ۱۹۲۴ دانشمندی به نام هانس برگر توسط دستگاه الکترو آنسفالوگرافی که خودش ساخته بود برای اولین بار توانست امواج مغزی آلفا را بین فرکانس ۷.۸ تا ۱۳ هرتز ثبت کند .

دکترAnkermueller دریافت که فرکانس زمین با فرکانس مغز تقریباً یکی است و فرکانس آلفا که توسط هانس برگر کشف شده بود با فرکانس شومن برابر است ، فرکانس های مغزی که خلاقیت و عملکرد و استرس و اضطراب و سیستم ایمنی ما را کنترل می‌کند هماهنگ با فرکانس زمین است.

اولین مطالعه در پناهگاه زیرزمینی توسطDr.Rutger Weber

ایشان که از انستیتو تحقیقاتیMax Plank بود برای مطالعه درباره ریتم شبانه روزی خودکار بدن یا ساعت بیولوژیکی در سال ۱۹۶۰ پناهگاه زیرزمینی به همین منظور بنا کرد، وی بیش از ۳۰ سال با کمک دانشجویانی که داوطلب بودند که به مدت چند هفته در آن پناهگاه زیرزمینی که توسط شیلد یا سپری از رزونانس یا طنین زمین کاملاً جدا شده بود ، زندگی کنند.

البته وی دانشجویان جوان سالم و قوی را انتخاب می‌کرد چون می‌دانست که ممکن است مشکلاتی برای آنها پیش بیاید.

در این مطالعه ایشان به یافته‌های جدیدی پی برد ، وقتی که رزونانس یا طنین شومن از پناهگاه زیرزمینی فیلتر می‌ شد، دانشجویان با مشکلات ذهنی و فیزیکی مواجه می‌شدند.

بعد از مدت کوتاهی که این دانشجویان از رزونانس شومن محروم می‌شدند ، شروع به احساس بیماری سردرد ، مسائل هیجانی ، استرس و افسردگی می‌کردند و ریتم شبانه روزی بیولوژیک آنها مختل می‌شد و با احیای مجدد پالس‌های مغناطیسی توسط دستگاه با فرکانس ۷.۸۳ که همان فرکانس شومن است ، بلافاصله بهبودی حاصل می‌شد، و اثرات بیماری کاملاً از بین می‌رفت .

ایشان فرکانس‌های مختلف را در پناهگاه زیرزمینی امتحان کرد ولی تنها ریتم شومن که همان ۷.۸۳  است موثر بود.

دکتر ویور به این نتیجه رسید که تنها فرکانسی که مساوی با فرکانس شومن زمین باشد ، برای بهبودی موثر است و عامل کنترل کننده ریتم بیولوژیک انسان پالس الکترومغناطیس زمین یا همان رزونانس شومن است.

این فرکانس  نه تنها معادل ریتم آلفای مغز انسان است ، بلکه در مورد تمام حیوانات روی زمینی که ریتم بیولوژیک شبانه روزی دارند صدق می‌کند ، و تمام این حیوانات به رزونانس زمین نیاز دارند.

دکتر وبر ثابت کرد که یک ارتباطی بین سلامتی انسان و فرکانس الکترومغناطیسی زمین وجود دارد.

اگر به تاریخچه زمین دقت کنیم در می‌یابیم که ریتم شومن و امواج شومن از زمان پیدایش حیات موجود است ، واقعاً زندگی در  انرژی موج‌های الکترومغناطیسی احاطه شده .

میدان مغناطیسی زمین:

خیلی جالب است که بدانیم بعضی از پرندگان و جانداران برای یافتن مسیر پرواز یا حرکت از نیروی الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند،

برای مثال از دو بیلیون سال قبل باکتری آبی مگنتو تاکتیک  که دارای کریستال‌های مغناطیسی می‌باشد و این کریستال‌ها باعث می‌شود که در جهت میدان مغناطیسی زمین برای پیدا کردن غذا شنا کنند.

زنبورها با به کارگیری میدان مغناطیسی می‌توانند از کندو برای گرده افشانی بیرون رفته و بعد هم برگردند ، پروانه پادشاه از Hudson Bay به جنوب آمریکا مهاجرت می‌کند و بدون اینکه گم شود برمی‌گردد.

نژادی از درنا به نام درنای قطبی خیلی شگفت انگیز است این پرندگان در تابستان از قطب شمال پرواز کرده و در تابستان قطب جنوب به قطب جنوب می‌رسند.

خیلی از حیوانات دیگر با استفاده از قطب‌نمای درون بدنشان و میدان مغناطیسی زمین جهت یابی می‌کنند.

شواهدی وجود دارد که انسان نیز دارای چنین امکانی است ، شاید با حس ناخودآگاه به میدان مغناطیسی زمین متصل می‌شود.

با الهام از شومن و دستیاران ایشان مطالعات زیادی در مورد رزونانس شومن برای اندازه‌گیری‌های دقیق‌تر انجام داده شده . او ازوجود الکترو مغناطیس غیر طبیعی در شهرها که از کابل‌های برق و غیره ساطع می‌شود آگاه بود، وی می‌دانست که در داخل شهرها به علت اثرات الکترومغناطیس غیر طبیعی موجود نمی‌توان در مورد رزونانس شومن مطالعه کرد.

بنابراین دکتر لودرینگ تصمیم گرفت که مطالعات را در یک جایی دور از شهر و زیر زمین انجام دهد ، چیزی که ایشان پیدا کرد نه تنها تایید رزونانس شومن مبنی بر فرکانس ۷.۸۳ بود بلکه به این نتیجه رسید که این فرکانس ثابت نیست ، همانطوری که می‌دانیم میدان مغناطیسی را با قطب نما می‌توانیم تشخیص دهیم ، ولی اگر شما به یک قطب نما در زیر ذره بین نگاه کنید متوجه می‌شوید که نوسان دارد.

نتیجه می‌گیریم که میدان مغناطیسی زمین ثابت نیست ما در طبیعت دو نوع انرژی مغناطیسی داریم یکی از طرف بالا است که همان فرکانس شومن می‌باشد و دیگری ازپائین که میدان  الکترومغناطیسی زمین است ،  و یک تعادلی بین این دو وجود دارد.

احساس میدان‌های الکترومغناطیسی زمین:

آیا تا به حال به این موضوع دقت کردید که وقتی از خانه بیرون می‌روید احساس خوبی دارید؟

همچنین وقتی با پای برهنه در ساحل قدم می‌زنید، و یا در داخل جنگل هستید، و یا روی زمین نشسته‌اید و دارید باغبانی می‌کنید،و یا به پیک نیک رفته اید و در روی چمن‌ها نشسته‌اید ، چه احساس خوشی دارد، احساس انرژی که در ارتباط مستقیم با زمین پیدا می‌کنید و آن احساس و انرژی را در شهر ندارید.

از طلوع آفتاب اجداد ما در روی زمین‌ها کار می‌کردند و یا شکارچی یا کشاورز و دامپرور و یا سازنده و غیره بودند ،و اوقات فراوانی از روز را در ارتباط با زمین بودند و به طور مستقیم با فرکانس زمین ارتباط داشتند.

در حال حاضر متأسفانه بیش از ۹۰ درصد ساعات روز در منزل یا محل کار هستیم و روزانه به طور متوسط ۴ ساعت و یا بیشتر به تلویزیون تماشا می‌کنیم ، علاوه بر اینکه ما خودمان را از فرکانس طبیعی زمین جدا کردیم ،از مزایا و فوایدی که برای سلامتی ما دارد استفاده نمی‌کنیم بلکه خودمان را در معرض و میدان‌های مغناطیسی مضر که از کابل‌های برق و موبایل ، دکل‌های برق ، وای فای ، بلوتوث ، تلفن بی‌سیم ، کامپیوتر، تلویزیون می‌آید قرار دادیم.

شواهد مستندی وجود دارد مبنی بر اینکه میدان مغناطیسی زمین و فرکانس‌های آن منبع انرژی برای سلامتی انسان است ، بنابراین سعی کنید همین حالا زنگ تفریحی داشته باشید و بیرون بروید و حمامی از انرژی از سیاره زمین بگیرید.

نتیجه:

تا اینجا نتیجه گرفتیم که ۵ عنصر اساسی برای ادامه زندگی و سلامتی ضروری است و نیز دریافتیم که یک تعادلی بین فعالیت و ورزش و استراحت و خواب باید داشته باشیم. نتیجه کلی این است که نیاز عناصر موجود در بدن ما قطعاً و به طور کامل از عناصر موجود در طبیعت تامین می‌شود که به طور خالص و سرشاراز انرژی در طبیعت موجود است ،

ولی با توجه به شهرنشینی که از موهبت امواج الکترومغناطیسی زمین به خوبی نمی توانیم بهره‌مند شویم و یا به علت وجود امواج الکترومغناطیسی مضر در شهرها که با امواج طبیعی  الکترومغناطیسی زمین تداخل می‌کند ،  و به خوبی نمی‌توانیم از امواج شومن زمین استفاده کنیم ، می‌توان از امواج الکترومغناطیسی ساخته شده ساخت بشر که در کلینیک ذهن برتر ایرانیان موجود است واز هر نظر عینا شبیه پالس های مغناطیسی زمین است ، استفاده کرد.

مرکز تخصصی ذهن برتر ایرانیان

دکتر داود آذرنگی