فهرست بستن

درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS با موفقیت بالای 90 درصد

درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS چگونه است ؟

بخش rTMS و مرکز تی ام اس کلینیک ذهن برتر ایرانیان در سال 1389 شمسی بعنوان اولین مرکز درمان تی ام اس کشور ایران راه اندازی گردید.

کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان ذهن برتر ایرانیان با بیش از یک دهه فعالیت مستمر ، بعنوان مرکز درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS و هزاران پرونده موفق در زمینه درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS می باشد که بالاترین سطح تجربه در زمینه rTMS را در سطح کشور ایران دارا می باشد .

همچنین جدیدترین و بروزترین تجهیزات درمان تی ام اس استاندارد در سطح جهانی و بالاترین قدرت ممکن 3 تسلا می باشد. که توانایی درمان افسردگی مزمن و بیماران وسواس و سکته های مغزی را به راحتی دارا می باشد.

تکنولوژی استفاده از دستگاه rTMS برای درمان افسردگی روش جدید ، در درمان افسردگی به خصوص در افسردگی مزمن و مقاوم به درمان های دارویی و روان درمانی است.

درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS

 

این روش درمان کاملاً غیر تهاجمی بوده و توسط این دستگاه ، امواج مغناطیسی بدون نیاز به عمل جراحی از قسمت‌های مختلف جمجمه عبور کرده ، و به سطح قشری مغز می رسد و در آنجا طبق قانون فارادای به نیروی الکتریکی تبدیل می شود.

توجه : کلینیک ذهن برتر ایرانیان بعنوان بنیانگذار تی ام اس و درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS با بیش از یک دهه فعالیت و اولین مرکز دارای تاییده و پروانه مستقیم وزارت بهداشت بهمراه به روز ترین تجهیزات تی ام اس دارای تاییده های سازمان غذا و دارو و قیمت مصوب وزارت بهداشت در انجام جلسات تی ام اس می باشد .

که این نیروی الکتریکی در نورون های سطح کورتکس مغز دشارژ الکتریکی تولید می کند ،که می تواند در مغز تغییرات فیزیولوژیک به ‌صورت تغییر فعالیت الکتریکی و نوروترانسمیترها و تغییر در میزان جریان خون موضعی و تغییرات در قابلیت نفوذ نورون ها نسبت به سدیم و پتاسیم و کلسیم و کلر ، و در ضمن باعث کاهش آپوپتوزیس یعنی مرگ سلولی در هیپوکامپوس میشود .

همانطوریکه می دانیم اختلالاتی که در فعالیت طبیعی سیستم لیمبیک به وجود می‌آید می‌تواند بیماری افسردگی مزمن ایجاد کند ، و سیستم لیمبیک در ناحیه DLPFC چپ با کورتکس مغز در ارتباط است بنابراین برای درمان افسردگی بدون دارو توسط تی ام اس rTMS لازم است که ناحیه DLPFC در طرف چپ را توسط rTMS با فرکانس ۱۰ هرتز ، و یا بیشتر تحریک کنیم ، تا تحریک این ناحیه در طی روزهای متمادی باعث فعالیت و تغییرات فیزیولوژیکی سیستم لیمبیک شده و بیماری افسردگی مزمن درمان می شود .

 

آیا درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS از طرف سازمان غذا و دارو تایید شده است ؟

این روش درمانی در سال ۲۰۰۸ توسط FDA برای درمان افسردگی مزمن و مقاوم به درمان مورد تایید قرار گرفته ، و تا به حال مطالعات خیلی زیادی در مورد اثربخشی rTMS بر بیماری افسردگی انجام شده ، و مقالات زیادی در Pub – med در این مورد به چاپ رسیده ، که همگی موثر بودن دستگاه rTMS را در درمان سریع افسردگی تایید میکند ، مطالعات و تجربیات شخصی اینجانب که بیش از ۱۰ سال است سابقه کار در این زمینه را دارم.

میزان موفقیت در درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS در کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان ذهن برتر ایرانیان چقدر بوده؟

و نزدیک به هزاران بیمار تا بحال توسط دستگاه rTMS به علت بیماری افسردگی مورد درمان قرار گرفته ، که ۹۰ درصد این موارد از نتیجه درمان راضی بودند ، و با توجه به اینکه قبل و بعد از درمان از کلیه بیماران تست همیلتون گرفته شده بود ، کاهش معنی داری در میزان افسردگی و بهبودی در بیماران ما مشاهده شده است ، ما بیماران زیادی داشتیم که به علت افسردگی حتی توان انجام نظافت شخصی را نداشتند و شغلشان را از دست داده بودند، و به علت افسردگی شدید علیرغم اینکه از داروهای زیادی استفاده می‌کرده‌اند ولی داروها تاثیری نداشت.

و خانواده شان از هم پاشیده شده بود ، ولی خوشبختانه پس از انجام rTMS تولدی دیگر پیدا کردند ، و دوباره به زندگی عادی برگشتن و حتی بعضی از آنها پس از بهبودی شغل های جدیدی را شروع کردند ، که خیلی هم موفق بودند .

انجام درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS چقدر زمان میبرد ؟

برای درمان افسردگی بالینی مزمن طبق پروتکل درمانی FDA لازم است بین ۴ الی ۶ هفته و هفته ای ۵ جلسه rTMS انجام داد ، درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS برعکس دارو درمانی که عوارض زیادی دارد ، ولی درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS عوارض چندانی ندارد و کاملاً غیر تهاجمی است ، و ممکن است در بعضی مواقع بیمار پس از اتمام جلسه خیلی مختصر احساس سردرد خفیف و گذرا کند.

و یا احساس خارش و سوزش یا مورمور در ناحیه تحریک کند ، و یکی از عوارض نادری که در درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS مطرح شده تشنج است ، ولی علی رغم اینکه در مرکز ما بیش از هزار مورد درمان انجام شده با توجه به اقدامات پیشگیرانه ای که دراین مرکز انجام می‌شود تا کنون خوشبختانه حتی یک مورد تشنج در موقع انجام rTMS مشاهده نشده .

در ضمن با توجه به اینکه در دوران حاملگی داروهای ضد حاملگی ممنوع است ، و در دوران حاملگی اغلب داروهای ضد افسردگی را نمی‌توان تجویز کرد ، خوشبختانه در این دوران می‌توان با رعایت پروتکل های خاصی در خانم‌های حامله نیز برای درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS استفاده کرد .

آیا می خواهید از هزینه هر جلسه درمان افسردگی توسط تی ام اس rTMS مطلع شوید؟ کافیست بر اینجا کلیک کنید

دکتر داوود آذرنگی متخصص مغز و اعصاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *