فهرست بستن

مغز دوم انسان چیست ؟

 

مغز دوم انسان چیست ؟

مغز دوم انسان چیست ؟ روش های نوین و تحولی عظیم در تشخیص و درمان انواع بیماری ها

طبق مطالعاتی که اخیراً توسط دانشمندان به عمل آمده ثابت شده که انسان علاوه بر مغز اصلی که در داخل جمجمه است ،  مغز دیگری نیز دارد که اگر این مغز دوم به درستی  ، وظایف خود را انجام ندهد  ، و ما مواظب مغز دوم خودمان نباشیم ، مغز دوم از تنظیم خارج شده و باعث بروز یکسری ناراحتی ها و بیماری ها در انسان می گردد.

که علت اصلی اغلب بیماری ها نظیر آلزایمر ، پارکینسون  ، بیماری ام اس  ،  فیبرومیالژی  ، افسردگی  ، اسکیزوفرنی  ، اوتیسم  ، بیش فعالی کودکان  ، سکته های مغزی  و بیماری های قلبی و عروقی و سکته های قلبی  ، دیابت  ، چاقی  ، تمام بیماری‌های اتوایمون نظیر لوپوس  ، اسکلرودرمی  ، بیماری سلیاک  ، روده تحریک پذیر ،  دیستروفی های عضلانی  ، روماتوئیدآرتریت ،  بیماریهای دهان و لثه  ، آسم  ، انواع سرطان ها  ، و عفونت ها می‌تواند در اثر اختلال در مغز دوم انسان به وجود آید .

واقعاً فکر کنید ۱۰ میلیون نوع موجود زنده در فلور طبیعی روده انسان وجود دارد ، دقت کنید این تعداد فقط انواع موجودات زنده است

وقتی هیجان انگیز است ،  که بدانید مغز دوم انسان همان دستگاه گوارش و به‌خصوص روده های انسان است  ، ولی این روده چه نقشی در بیماری هایی که در بالا ذکر کردم دارد  ، و واقعا اگر ما مواظب دستگاه گوارش و روده های خود باشیم می توانیم از ابتلا به این همه بیماری هایی که در حال حاضر درمان قطعی ندارد ،  پیشگیری و یا درمان اساسی بکنیم ؟

درجواب این سوال باید عرض کنم که بله می‌توان

در روده انسان فلور طبیعی روده یا میکروبیوم وجود دارد ، میکروبیوم مجموعه‌ای از باکتریها ، باکتریوفاژها  ، قارچها  ، پروتز ها و ویروس ها هستند که در داخل بدن انسان زندگی می کنند  ، این موجودات ریز در حالت عادی نه تنها کوچکترین ضرری برای انسان ندارند ، بلکه مفید نیز می باشند ، طبق تحقیقاتی که از میکروبیوم ۱۲۰۰ نفر به عمل آمده  ، بیش از ۱۰ میلیون ژن میکروبیوم شناخته شده است.

واقعاً فکر کنید ۱۰ میلیون نوع موجود زنده در فلور طبیعی روده انسان وجود دارد ، دقت کنید این تعداد فقط انواع موجودات زنده است  ، نه تعداد آنها  ، و حالا فکر کنید که میلیاردها موجود زنده در بدن ما زندگی می کنند  ، و برای خودشان چه شهر عظیم و چه ترافیک سنگینی دارند  ، و ما با این همه موجودات زنده چه زندگی مسالمت آمیزی داریم .

حالا می توان به این سوال پاسخ داد که مغز دوم انسان چیست ؟

این میکروبیوم ها با نوع غذاهایی که می خوریم و داروهایی که مصرف می‌کنیم ، و سموم و مواد پاک کننده و ضدعفونی کننده در ارتباطند

این میکروبیوم ها به طور کلی از مواد قندی و کربوهیدرات ، که ما میخوریم خوششان نمی‌آید  ، و بیشتر غذای آنها را فیبر تشکیل می‌دهد ، که به درد تغذیه انسان نمی خورد  ، و فقط برای مصرف و تغذیه موجودات زنده داخل روده فیبرها ارزش دارد  ، و گرنه برای انسان ارزش غذایی چندانی ندارد.

اثر آنتی بیوتیک ها چیست؟

و اگر آنتی بیوتیک مصرف کنیم اغلب میکروبیومها  از بین میروند  ، و یا آسیب می بیند ، و وقتی آسیب می بینند می توانند بیماری زا شوند ، می‌توانند این میکروبیوم های آسیب دیده سیستم ایمنی بدن ما را تحت تاثیر قرار دهد  ، و باعث به وجود آمدن بیماری های فراوانی شود که در بالا ذکر شد.

اثرات  ناشی از مصرف آنتی بیوتیک بر روی مغز دوم انسان تا شش ماه پس از قطع مصرف می تواند در روده ماندگار باشد  ، بنابراین یک نتیجه مهمی می گیریم ،  که برای هر نوع سرماخوردگی ساده نباید از آنتی بیوتیک استفاده کرد  ،و فقط در مواردی که خیلی ضروری است باید آنتی‌بیوتیک مصرف کنیم .

اثر مواد ضدعفونی کننده و پاک کننده ها و تمیز کننده ها

در ضمن این موجودات با  مواد ضد عفونی کننده و پاک کننده ها و تمیز کننده ها میانه خوبی ندارند  ، و باعث آسیب مغز دوم انسان می شود ، آنها را مختل می کند و این به خصوص در تحقیقاتی که در ۷۰۰ مورد کودکان ۳ تا ۴ ماه به عمل آمده ثابت شده  ، که کسانی که در منزلشان مواد ضدعفونی کننده یک الی دو بار در هفته استفاده می‌کنند  ، در روده آنها میکرب   Lachnospiraceaeرشد می‌کند که با چاقی و بیماری دیابت در ارتباط است .

مغز دوم انسان - میکروبیوم

میکروبیوم یا مغز دوم انسان انقلاب عظیمی در علم پزشکی به وجود آورده

میکروبیوم یا مغز دوم انسان انقلاب عظیمی در علم پزشکی به وجود آورده  ، و تمام درمان‌های پزشکی را تحت شعاع قرار داده  ، و علم پزشکی را زیر سوال برده  ، و واقعیت این است که در حال حاضر ما در علم پزشکی ، برای اکثر این بیماری هایی که در بالا لیست بالا بلندی از آنها را ذکر کردم ، کاری نمی توانیم بکنیم.

و در حال حاضر تنها درمانی که در مورد این بیماری ها انجام می شود درمان علامتی است  ، من برای مثال بیماری آلزایمر را مثال می زنم  ، داروهایی که برای این بیماری تجویز می کنیم  ، تاثیری بر روند بیماری آلزایمر ندارد ،  و شاید کمی علایم را کاهش دهد ولی فقط علامتی است.

ما وقتی می‌توانیم ادعا کنیم  ، که یک بیماری را درمان می کنیم  ، که بتوانیم علت اصلی آن را بدانیم  ، و بهبودی اصلی و ریشه‌ای و برای همیشه انجام شود .

 و یا بیماری دیگر مثلاً دیابت را مثال می زنم  ، تمام پزشکان برای درمان بیماری دیابت از قرص ها ، و یا داروهای استفاده می‌کنیم  ، که قند خون را پایین می آورد ، و اگر بیمار حدود یک وعده فقط و فقط یک وعده ، داروی خود را نخورد ، و یا از انسولین استفاده نکند  ، بلافاصله قند بالا می‌رود ، این که نشد درمان ، این فقط درمان علامتی است  ، بیماری که سر جای خودش هست  ، و درمان اصلی و ریشه ای انجام نشده.

در مورد دیابت چه نظری دارید؟

علت بیماری دیابت را باید در روده و رژیم غذایی جست ،  و به احتمال قوی با رژیم غذایی مناسب و اقدامات هدفمند و اساسی در آینده نزدیک شاهد درمان اصلی این بیماری ها خواهیم بود ، که انقلاب عظیمی در علم پزشکی اتفاق خواهد افتاد. البته در حال حاضر برای اغلب بیماری ها درمان اساسی وجود ندارد .

 حساب کنید چقدر بودجه برای درمان این همه بیماری و خرید دارو و تشخیص صرف می‌شود ، ولی درمان اساسی نیست  ، فکر کنید ،  که  هزینه دارو و درمان چه رقم سرسام آوری است ، و با پیشرفت علم و با به کارگیری روش‌های جدید در درمان چه تاثیری بر شرکتهای بزرک داروِیی خواهد داشت.

نکته مهم دیگر این است که میکروبیوم یا همان مغز دوم انسان افراد در نقاط مختلف جهان متفاوت است که بستگی به نوع غذا و رژیم غذایی و محیط دارد ، و به طور مثال میکروبیوم های کشوری مانند هندوستان با آمریکا کاملاً متفاوت است  .

 در جلسه آینده روش هایی که برای بهبود میکروبیوم ها و مغز دوم انسان روده و افزایش سیستم ایمنی بدن و افزایش سلامتی ، باید انجام شود ، شرح خواهم داد.

دکتر داوود آذرنگی متخصص مغز و اعصاب