فهرست بستن

استعدادیابی تست هوش گاردنر

استعدادیابی تست هوش گاردنر

هوش چندگانه گاردنر

کشف استعداد 

 

 

شناسایی و پرورش تمام هوش های بشری و کلیه ترکیبات آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ما انسان ها همگی با یکدیگر تفاوت داریم ، به این علت که همگی از ترکیب های هوشی متفاوتی برخورداریم .

به اعتقاد من تشخیص این امر موجب میشود تا با مشکلات زندگی برخورد مناسب تری داشته باشیم .

 هووارد گردنر

 

توصیف مقولات استعدادیابی تست هوش گاردنر در افراد

 

هوش معمولا به عنوان توانایی های بالقوه عقلانی تعریف می شود ، چیزی که فرد با آن متولد و قابل اندازه گیری است و ظرفیتی که تغییر دادن آن دشوار است ، اما در سال های اخیر دیدگاه های دیگری نسبت به هوش پدید آمده است ، یکی از این دیدگاه ها نظریه هوش چندگانه است که توسط هووارد گاردنر استاد نورولوژی دانشکده بوستون و روانشناس دانشگاه هاروارد ارائه شده است .

طبق نظریه وی برای به دست آوردن تمام قابلیت‌ها و استعدادهای یک فرد نباید تنها به بررسی ضریب هوشی پرداخت بلکه انواع هوش دیگر باید در نظر گرفته شود.

 

 

در کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان ذهن برتر ایرانیان استعدادیابی تست هوش گاردنر توسط بخش روانسنجی توسط برنامه ای کامپیوتری با دقت بسیار بالا انجام میشود ، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید . برای ورد به صفحه تماس با ما اینجا کلیک کنید.

هوش زبانی :

یعنی توانایی به کارگیری درست لغات به صورت شفاهی ، مثلاً از سوی داستانگو خطیب یا سیاستمدار ، یا به صورت نوشتاری (مثلاً از سوی شاعر ، نمایشنامه نویس ، ویراستار یا روزنامه نگار) این هوش توانایی به کارگیری ماهرانه نحو (ساختار زبان) آواشناسی (صداهای زبان) معناشناختی (معنای زبان) جنبه‌های عملی (کاربردهای عملی زبان) را شامل می شود.

در استعدادیابی تست هوش گاردنر برخی از این کاربردها عبارتند از معانی و بیان (به کارگیری زبان برای متقاعد کردن دیگران تا شیوه خاصی را در عملکرد های خود به کار گیرند) فن یادیاری (استفاده از زبان برای به خاطر آوردن اطلاعات) توضیحات (بکارگیری زبان برای آگاهی بخشیدن) و فرازبان (بکارگیری زبان برای صحبت کردن از خود زبان)

 

هوش منطقی-ریاضی:

یعنی توانایی استفاده درست از اعداد و ارقام (مثلاً از سوی ریاضیدان – حسابدار مالیاتی یا کارشناس آمار) و بیان استدلالات منطقی و درست (مثلاً از سوی دانشمند – برنامه نویس کامپیوتر یا کارشناس منطق).

استعدادیابی تست هوش گاردنر در این مرحله مستلزم شناسایی الگو های روابط منطقی ، گزاره ها و قضایا ، توابع و دیگر امور انتزاعی مربوطه می باشد. روش های مختلفی که در این مقوله هوشی کاربرد دارند، عبارتند از : طبقه‌بندی، رده بندی، استنباط  تعمیم ، محاسبه ، آزمون و فرضیه.

 

هوش مکانی:

یعنی توانایی درک در سطح جهان به صورت مکانی-بصری (مثلاً از سوی شکارچی ، دیده بان  و راهنما) و ایجاد تغییر در این ادراک (مثلاً از سوی طراح داخلی ، معمار ، نقاش یا مخترع)

استعدادیابی تست هوش گاردنر در این زمان مستلزم شناسایی رنگ ،خط ،شکل، فرم ،فضا و رابطه‌ای است که میان این عوامل وجود دارد و توانایی تجسم و باز نمایی گرافیکی افکار مکانی-بصری را شامل می شود. همچنین به قابلیت فرد برای تطبیق صحیح خود در یک ماتریس فضایی ارتباط می‌یابد.

 

هوش حرکتی جسمانی:

یعنی مهارت در به کارگیری کل بدن برای بیان افکار و احساسات (برای مثال از سوی هنرپیشه پانتومیم ، ورزشکار و سهولت در به کارگیری دست ها برای ایجاد یا تغییر اشیا مثلا از سوی صنعتگر، مجسمه‌ساز، مکانیک و جراح)

این هوش مهارت های فیزیکی خاص از قبیل تعادل ،هماهنگی ،چالاکی ،قدرت ،انعطاف پذیری ،سرعت و همچنین قابلیت های لمسی را شامل می‌شود.

 

هوش موسیقیایی:

یعنی توانایی درک (مثلاً از سوی آهنگساز) ،تشخیص (مثلاً از سوی منتقد موسیقی) تبدیل (به عنوان آهنگساز) و اجرا (به عنوان نوازنده)ی اشکال موسیقی.

در استعدادیابی تست هوش گاردنر، مستلزم شناسایی ریتم ، ارتفاع یا ملودی و طنین یا رنگمایه یک قطعه موسیقی است. فرد می‌تواند درک استعاری یا صعودی-نزولی (برونی-درونی) یا درک معمولی یا نزولی-صعودی (تحلیلی-تکنیکی) یا هر دو را از موسیقی داشته باشد.

 

هوش میان فردی:

یعنی توانایی درک و تمایز حالات روحی ،مقاصد ،انگیزه ها و احساسات دیگران.

این هوش مستلزم شناسایی حالات چهره ،صداها ،ایما و اشارات ،توانایی تشخیص انواع مختلف نشانه های بین فردی و توانایی پاسخگویی صحیح به این نشانه ها با روش عملی است (مانند تحت تاثیر قرار دادن گروهی از مردم برای پیروی از یک الگوی عملکردی خاص)

 

هوش درون فردی:

یعنی شناخت خود و توانایی عملکرد مناسب بر اساس آن.

این هوش ، مستلزم داشتن تصویر روشنی از توانایی ها و محدودیت های فردی و آگاهی از حالات درونی، مقاصد، انگیزه‌ها، خلق و خو، تمایلات، قدرت خویشتنداری، انضباط فردی، ادراک و عزت نفس است.

 

هوش طبیعت گرا:

یعنی مهارت در شناخت و طبقه بندی گونه های مختلف گیاهان و جانوران و محیط فردی.

این مورد همچنین توانایی شناسایی دیگر پدیده‌های طبیعی (مانند تشکیل ابرها و کوه ها) و توانایی تشخیص و تمییز اشکال غیر زنده، مانند ماشین‌ها، کفش های ورزشی و پوشش سی دی ها (در مورد کسانی که در شهر زندگی می کنند) را شامل می‌شود.

خروج از نسخه موبایل